Kvinoa-aamiaiskulho

Kesäloma-aamiaisen on hyvä olla täyttävä ja proteiinipitoinen, jotta sillä jaksaa temmeltää pitkälle päivään. Tämä aamiaiskulho antaa puhtia ja energiaa päivän koitoksiin!

Aamiaiskulhon voi täyttää melkein millä vaan mitä jääkaapista sattuu löytymään. Tämänkertainen versio sisälsi kvinoaa, paistettua munaa ja tomaattia, avokadoa, vuohenjuustoa ja basilikaa. Maukasta, täyttävää ja terveellistäkin!

kvinoa-aamiaiskulho

  • 0,75 dl kvinoaa
  • 1 kananmuna
  • 1 tomaatti
  • 1/2 avokadoa
  • fetaa tai vuohenjuustoa
  • kourallinen tuoretta basilikaa
  • balsamicoa tai srirachaa

Keitä kvinoa pakkauksen ohjeen mukaan. Paista kananmuna pannulla rasvassa, mausta suolalla ja pippurilla. Leikkaa tomaatti lohkoiksi ja paista lohkot nopeasti pannulla. Viipaloi avokado. Murustele tai paloittele juusto ja revi basilika. Laita kaikki ainekset kulhoon ja viimeistele annos balsamico- tai srirachakastikkeella.

Advertisement

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s